Bez kategorii

Czytanie ze zrozumieniem 1

Dziś przygotowałam dla was zadania, wymagające analizowania tekstu i dopasowywania do nich nagłówków lub zdań. Znajdziecie tu zadanie zarówno na poziomie podstawowym jak i rozszerzonym. Na końcu znajdziecie PDFy wraz z  tekstem i odpowiedziami.

POZIOM PODSTAWOWY

Przygotowałam dziś dla was zadanie, polegające na dopasowaniu nagłówków do poszczególnych fragmentów tekstu. Zanim jednak przejdziemy do zadania, prosty sposób jak się za to zabrać i nie działać przy tym zbyt chaotycznie:

  1. Przeczytaj wszystkie nagłówki, żebyś wiedział jakie masz opcje.
  2. Przeczytaj tekst pierwszy, a następnie ponownie przeczytaj każdy z nagłówków i sprawdź czy nie pasowałby on tego tekstu. Jeśli któryś z nagłówków Ci pasuje (nawet jeśli nie jesteś do końca pewien), postaw literkę którą jest oznaczony obok tekstu. Jeśli do danego tekstu pasują Ci dwa nagłówki – zapisz obie literki, jeśli trzy – zapisz trzy.
  3. Zrób dokładnie to samo z tekstami 2, 3 i 4. Nawet jeśli przy którymś zdaniu masz już daną literkę , a pasuje Ci także przy tekście 2 i 3, zapisz ją również.
  4. Po przeczytaniu wszystkich tekstów, przy każdym z nich będziesz miał coś zapisanego. Wróć do tych, gdzie postawiłeś dwie-trzy literki, i ponownie przeczytaj tekstu, szukając tego szczegółu, który sprawi że akurat ten nagłówek będzie lepszy od innych. Myśl przy tym logicznie – jeśli np. przy tekście 2 zapisałeś : A i D, a przy tekście 4 masz tylko literkę D, to wiadomo, że w 2 będzie A.
  5. Przenieś rozwiązanie na kartę odpowiedzi – i pamiętaj – nie zostawiaj żadnego zdania bez odpowiedzi. Nawet jeśli nie masz pojęcia co tam wstawić  – zawsze jest szansa na to, że trafisz.
  6. Nie bój się pisać i mazać po arkuszu egzaminacyjnym, po tekście itd. – nikt na to nie patrzy!

Proste, prawda? W takim razie czas na zadanie:

Przeczytaj tekst. Dobierz właściwy nagłówek (A-F) do każdej części tekstu (1-4). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę. Uwaga: dwa nagłówki zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej części tekstu.

(Źródło: www.cke.edu.pl)

A. CONSTRUCTION PROCESS
B. WHY SO MANY SKYSCRAPERS ARE BUILT
C. ARGUMENTS FOR AND AGAINST
D. WHAT CAN BE FOUND INSIDE
E. SHAPE AND LOCATION
F. THE CHANGING APPEARANCE OF THE BUILDING

[mlw_quizmaster quiz=6]


Idź do: Poziom rozszerzony

PLIKI DO POBRANIA:

Poziom podstawowy – tekst + odpowiedzi

 

Dodaj komentarz